Hlavní město Praha řeší otázku, jak efektivně zpomalit odvod srážkové vody ze silnic a chodníků do kanalizací. Jedním z možných řešení mohou být zasakovací průlehy. Vysvětlíme, o co se jedná.
Zasakovací průlehy jsou technickým prvkem, který slouží k zadržování srážkové vody z pozemních komunikací. Především ze silnic a chodníků. V podstatě se jedná o uměle vytvořený malý mokřad, který brání rychlému odtékání vody a usnadňuje propustnost vody k rostlinným kořenům.
Jakákoliv opatření, která zadržují vodu v krajině, nabývají v posledních letech na čím dál větší důležitosti. „Zasakovací průleh není žádná novinka, podobné triky se používaly už před mnoha a mnoha lety. Jen jsme na to nějak pozapomněli. Teď je ale čas vrátit se k ověřeným receptům, jak pečovat o živý svět kolem nás,“ uvádí na svém facebookovém profilu primátor Prahy Zdeněk Hřib.
Samotná realizace zasakovacích průlehů přitom není příliš složitá. Stačí vyhloubit přibližně jeden metr hluboký příkop, který se vysype vrstvou štěrku. Na štěrk se umístí geotextílie a prokypřená půda osázená rostlinami.
Primátor hlavního města Prahy Zdeněk Hřib přiznává, že jeho kolegové inspiraci čerpali z městské části Praha 12, kde se dlouhodobě věnují ekologickým tématům a jejich implementaci.