
Průzkum mezi šesti tisíci spotřebiteli v 11 zemích Evropy, Severní Ameriky a Asie ukázal, že lidé se při nákupech sice zaměřují na kvalitu a cenu, ale důležitá je pro ně také udržitelnost nakupovaného produktu.
Celých 83 % respondentů si myslí, že je pro podniky důležité až extrémně důležité vytvářet produkty, které je možné znovu použít nebo recyklovat. Skoro tři čtvrtě (72 %) dotázaných pak v průzkumu tvrdilo, že dnes nakupuje více produktů šetrných k životnímu prostředí než před pěti lety. A z tohoto počtu 81 % čeká, že postupem času se podíl takových produktů v jejich nákupním košíku ještě zvýší.
„Posun spotřebitelského chování, kdy je stále více spotřebitelů ochotno zaplatit něco navíc za produkty šetrné k životnímu prostředí, zvyšuje nároky na firmy, které by měly zvýšit své závazky týkající se odpovědných obchodních praktik,“ tvrdí ředitelka Accenture Strategy Jessica Longová. „Firmy ve všech odvětvích začaly uplatňovat další cíle, včetně zavádění cirkulární ekonomiky, která je lepší příležitostí pro řízení růstu a konkurenceschopnosti.”
Spotřebitelé se při nákupu přirozeně stále řídí především kvalitou (89 %) a cenou (84 %), přesto ale 49 % dotázaných sleduje i zdravotní a bezpečnostní aspekty a 37 % dopady svých ekonomických rozhodnutí na životní prostředí.
K dalším dílčím výsledkům průzkumu pak patří například i fakt, že 77 % spotřebitelů vnímá jako nejméně ekologický druh balení plasty, naopak nejvíc (55 %) dotázaných považuje za nejekologičtější papírové obaly.